جشنواره اینترنتی نوروز

مسابقه و جشن اینترنتی وبلاگنویسی نوروز 87

http://sib-h.persianblog.ir/post/5
ساعت ٧:٢٤ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٧ فروردین ۱۳۸٧  

وبلاگ سیب

لطفا در این 13 روز چاق نشوید !

بار دیگر تعطیلا نوروزی رسیدند و بساط مسافرت ها و مهمانی ها برپا شد و صد البته چاق شدن! اما چه کنیم که بر وزنمان در این چند روز افزوده نشود ؟ ترس از نخوردن غذاهای مورد علاقه در تعطیلا می تواند اندکی شیرینی این ایام را تلخ کند . هیچ کس نمی خواهد در تعطیلا مشغول شمردن کالری غذاها باشد . فقط با کمی تغییر رویه می توانید جلوی افزایش وزن خود را بگیرید :

1- واقع بین باشید . تعطیلا زمان مناسبی برای کاهش وزن نیست پس اگر از یک رژیم غذایی پیروی میکنید اندکی آن را تعدیل کنید . در ضمن ، کم بخورید و از کم کالری ترین غذاها انتخاب کنید ولی در حسرت هیچ غذایی نمانید .

2- پیش از رفتن به مهمانی یک غذای سبک بخورید .هیچ وقت گرسنه به مهمانی نروید.

3- نیم تا یک ساعت پیش از وعده غذاهای اصلی ، یک یا دو لیوان آب بنوشید و غذای خود را با سالاد شروع کنید.

4-مقدار معینی غذا در بشقاب خود بریزید و به همان اکتفا کنید .

5- فقط غذای خود را بخورید و به بشقاب دیگران نگاه نکنید .

6-از ایستاده غذا خوردن جدا بپرهیزید.

7- یک لباس رسمی بپوشید . با لباس غیر رسمی بیشتر غذا می خورید .

8- از خوردن قسمت های چرب غذا و سس های چرب و پر کالری بپرهیزید .

9- پس از اینکه یک بار غذا خوردید ، کمی صبر کنید تا ببینید آیا واقعا بار دیگر نیاز به غذا دارید یا خیر .

10-اگر به شما شیرینی یا کیک تعارف کردند مقدار کمی بردارید اما برای بار دوم از برداشتن آن خودداری کنید .

11- در مهمانی ها فعال باشید و از صحبت کردن لذت ببرید . این کار بهتر از گوشه ای نشستن و به خوراکی پناه بردن است .

12- به آهستگی غذا بخورید .

13- تعطیلات زمان دراز کشیدن و نشستن نیست . حتما به تفریح بروید ودیگران را نیز با خود همراه نمایید .

14 هیچ وقت هنگام صبحانه خواب نمانید . خوردن بیش از اندازه غذا در یک وعده مخصوصا در خانمها سبب چاقی موضعی می شود .

15- در مورد کالری غذاها بادقت باشید و خود را گول نزنید .


کلمات کلیدی: نوروز ،کلمات کلیدی: جشنواره اینترنتی نوروز